SUOMALAISEN TANGON SATUMAA RY järjestää tangolaulukilpailun esikarsinnan Musiikkimuseo Famessa 21.3.2020

Suomalaisen tangon Satumaa ry järjestää Satumaa- ja Tangoseniorit-laulukilpailujen esikarsinnat Musiikki Museo Famessa 21.3.2020. Tervetuloa kuuntelemaan ja nauttimaan musiikista, ravintolan lounaasta, päivällisestä, virvokkeista sekä kannustamaan kilpailijoita klo 13 alkaen!

Suomalaisuuteen kuuluu erottamattomana osana tangomusiikki ja sen laulaminen. Nyt etsitään lahjakkaita nuoria ja seniori-ikäisiä laulajia.

Satumaa- ja Tangoseniori-laulukilpailut ovat viime vuosina lunastaneet paikkansa Suomen merkittävimpien laulukilpailujen joukossa. Finaalit kisataan tuttuun tapaan heinäkuussa Seinäjoen Tangomarkkinoiden yhteydessä. Satumaa-laulukilpailu järjestetään neljännentoista ja Tangoseniori-laulukilpailu yhdettätoista kertaa.

Helsingissä järjestetään kilpailujen esikarsinta lauantaina 21. maaliskuuta kello 13:00 alkaen musiikkimuseo Famessa, joka sijaitsee Pasilan Triplassa.

Laulukilpailu junioreille ja nuorille 21.3.2020 klo 13

Satumaa-laulukilpailussa on kaksi sarjaa: tangojuniori-sarja 8-12 vuotiaille ja tangonuori-sarja on 14-17 vuotiaille. 13-vuotias saa valita sarjan, johon osallistuu.  Tangojuniori-sarjassa lauletaan lastenlauluja ja iskelmiä, ja Tangonuori-sarjassa lauletaan iskelmiä ja tangoja. Laulukilpailussa on karsintavaiheessa ja semifinaaleissa karaokesäestys.

Satumaa-laulukilpailun junioreista ovat uransa myöhemmässä vaiheessa nousut jopa tangokuninkaallisia. – Tangonuori-voittajista tangokuningattaren tittelin ovat voittaneet Erika Vikman ja Aino Niemi, Suomalaisen tangon Satumaa ry:n puheenjohtaja Ilmari Ylä-Autio kertoo.

Laulukilpailu varttuneille 21.3.2020 klo 16

Tangoseniori-laulukilpailu tarjoaa varttuneemmille laulajille foorumin, jolla esitellä osaamistaan. Se tarjoaa mahdollisuuden julkiseen esiintymiseen ja oman uran luomiseen ja edistämiseen. Tangoseniori-laulukilpailussa on kaksi sarjaa, Tangoseniori 45+ ja tangoseniori 65+. Tangoseniori-laulukilpailussa lauletaan tangoja.

Molempiin laulukilpailuihin ilmoittaudutaan sähköisellä lomakkeella, joka löytyy netistä sivulta suomalaisentangonsatumaa.fi. Ilmoittautumiset on jätettävä vähintään viikkoa ennen esikarsintaan osallistumista. Laulukilpailun suojelijat toimivat tangokuninkaalliset Johanna Debreczeni, Erika Vikman ja Kyösti Mäkimattila.

Suomalaisen tangon Satumaa ry jakaa vuosittain KOMIA-palkinnon. Vuoden 2019 palkinto luovutetaan televisiojuontaja Susanna Laineelle Musiikkimuseo Famessa Helsingissä Satumaa-laulukilpailun esikarsinnan yhteydessä. Helsingin esikarsintojen lisäksi kevään aikana järjestetään esikarsinnat Kouvolassa, Salossa, Oulussa, Seinäjoella, Äänekoskella ja Nokialla. Kilpailun järjestää Suomalaisen tangon Satumaa ry. Finaalit järjestetään yhdessä Seinäjoen Tangomarkkinat Oy:n kanssa.

Lisätietoa ja haastattelupyynnöt:

Ilmari Ylä-Autio, Suomalaisen tangon Satumaa ry:n puheenjohtaja, 040 550 4463

Sähköposti:  ilmari.ylaautio@gmail.com tai info@satumaary.fi

SUOMALAISEN TANGON SATUMAA RY

• edistää tangon arvostusta ja asemaa suomalaisessa kulttuurissa
  • edistää tangon merkitystä osana suomalaista kulttuuria, kulttuurivientiä ja kansainvälistä vuorovaikutusta
  • edistää tangon ja kansainvälisen tangon yhteistyötä
  • edistää suomalaisen tangon pääsyä Unescon elävän kulttuurin luetteloon

www.suomalaisentangonsatumaa.fi