Uudet näyttelyt avautuvat 29.4.2021

Musiikkimuseo Fame avaa ovensa jälleen 29.4. kahden uuden näyttelyn voimin. Museon sydän, Suomen musiikin kunniagalleria, täydentyy yhdeksällä kunnianarvoisella säveltäjällä, muusikolla ja musiikintekijällä, kun Apocalyptica, Danny, Einojuhani Rautavaara, Harmony Sisters, Juha ”Junnu” Vainio, Karita Mattila, Laila Kinnunen, Martti Talvela ja Värttinä esitellään uudessa näyttelyssä. Uusiin jäseniin pääset tutustumaan monipuolisessa näyttelyssä, joka valottaa heidän merkitystään Suomen musiikille. Näyttelyn toteuttamisen mahdollisti Jenny ja Antti Wihurin rahastolta saamamme apuraha.

Samalla aukeaa myös uusi vaihtuva näyttely INSTANT KUUSI, joka kuvaa ainutlaatuisella tavalla Jean Sibeliuksen syvää luontosuhdetta. INSTANT KUUSI on KAXKAX-taiteilijaduon (Thu Nguyen ja Valtteri Wikström) suunnittelema ja toteuttama multimediainstallaatio, joka yhdistää musiikkia visuaalisiin elementteihin. Pianisti Matleena Nymanin tulkinta Sibeliuksen Kuusesta, kultakauden metsäaiheiset maalaukset sekä luonnon ja kaupungin äänet luovat ainutlaatuisen taide-elämyksen. Ylen tuottama teos on toteutettu yhteistyössä Ainolan, Kansallisgallerian ja Musiikkimuseo Famen kanssa.

Museo on auki maanantaista perjantaihin 11-18, lauantaisin 10-18 ja sunnuntaisin 11-18. Pidämme huolta asiakkaidemme turvallisuudesta ja olemme huomioineet riittävät turvavälit, asiakasmäärät sekä hygieniatoimet museotiloissa. Voit lukea lisää täältä.