artisti kuva

Ons 28.2.

Konkarikeskiviikko: Kaj “Rock-Jerry” Järnström

28.2.2024 kl. 11:30

Intervju med Finlands första rockkung, sångaren Kaj Järnström, som vann rockkungstiteln år 1959. Kjell Ekholm intervjuar på svenska.

Under våren 2024 fokuserar vi på både framträdande artister och deras musikminnen samt på underhållningsbranschens veteranernas minnen. Både företrädare för populär- och konstmusik kommer att höras; även medlemmar från finländska musikens hall of fame kommer att delta. För första gången kommer en del av intervjuerna under “Konkarikeskiviikot” att hållas på svenska.

I Musikmuseet Fames “Konkarikeskiviikot” dyker vi ned i musikens och musikunderhållningens höjdpunkter tillsammans med inhemska musiklegender och mångsidiga konstnärer.

“Konkarikeskiviikot” arrangeras varje onsdag 14.2.-24.4.2024 (undantaget 6.3. & 13.3.) kl. 11:30 och de ingår i museibiljettens pris. Vi accepterar även Museikortet.