Vaihtuvien sisältöjen tila

Musiikkimuseon vaihtuvien sisältöjen tila uudistuu kahdesta kolmeen kertaan vuodessa ja tarjoaa monipuolisesti musiikkiaiheisia näyttelyjä kotimaahan painottuen.

Tähän mennessä Musiikkimuseo Famen vaihtuvina näyttelyinä on nähty Kovaa työtä – naiset populaarimusiikissa, Bauer Median kanssa toteutettu iskelmämusiikin juhlanäyttely Iskelmän evoluutio, Aalto yliopiston kanssa yhteistyössä toteutettu Metal Export , Instant Kuusi – Sibelius, musiikki ja metsä, joka syntyi yhteistyössä KaxKax-taiteilijaduon, Ylen, Kansallisgallerian ja Ainolan kanssa. Keväällä 2022 näyttelyksi tuli Lauluni, leikkini -lastenmusiikkinäyttely, jonka kohdeyleisönä ovat kaikki lapset ja lapsenmieliset, sekä kaikki, jotka ovat joskus olleet lapsia.

Marraskuussa 2022 on avautunut Myyttien sinfonia lasinen fantasiaorkesteri näyttely, joka on tehty yhteistyössä Kosta Bodan kanssa. Myyttien sinfonia näyttely on nähtävillä 12.3.2023 asti.