Musiikkimuseo Fame ehdokkaana vuoden eurooppalaiseksi museoksi 2022

Musiikkimuseo Famella on erittäin suuri kunnia tulla valituksi vuoden eurooppalainen museo -ehdokkaaksi. Musiikkimuseo Fame on vuoden 2022 ainoa suomalainen EMYA-ehdokas (The European Museum of the Year Award).

European Museum Forum järjestää vuosittain toukokuussa European Museum of the Year Award (EMYA) -konferenssin, jossa valitaan vuoden eurooppalainen museo. Titteliä voi hakea uusi tai kolmen viimeisen vuoden aikana uudistunut museo. Palkinto on jaettu vuodesta 1977 lähtien. Euroopan neuvoston vuosittainen museopalkinto (The Council of Europe Museum Prize) jaetaan myös konferenssissa.

Pääpalkintojen lisäksi jaetaan The Kenneth Hudson Award, The Silletto Prize, The Portimão Museum Prize – Europe’s Most Welcoming Museum, Special Commendation for Sustainability in Museums ja muita mahdollisia erikoispalkintoja.

Vuoden eurooppalainen museo -palkinto on merkittävässä asemassa eurooppalaisen museotoiminnan innovatiivisuuden kehittämisessä.

Katso muut ehdokkaat ja lisätietoja