Taiteilijatapaamiset Ville Maljan kanssa keväällä 2023

Tapaa Laulavat ikonit -valokuvanäyttelyn taiteilija, valokuvaaja-muusikko Ville Malja! Opastuksella Malja kertoo tarinoita kuvaushetkistä kuvissa nähtävien kotimaisen musiikin laulavien ikonien kanssa.

Malja on viettänyt artistien kanssa hiljaisia hetkiä, matelevia tunteja ja lyhyitä päiviä. Malja on kuunnellut, katsonut ja tutustunut: hän on rakentanut luottamuksen dialogin. On tehty sinunkauppoja, juostu vessassa ja saunottu. Tämä sanaton dialogi toistuu Laulavat ikonit -näyttelyn kuvissa rauhana, läsnäolevuutena ja piilottamattomina säröinä. Julkisuudesta tuntemamme tähdet laskevat Maljan kuvissa hetkeksi maskinsa ja näyttävät kameralle sen, mitä muutoin peittävät ja minkä he ammattinsa puolesta osaavat niin hyvin piilottaa – oman haavoittuvan itsensä.

Kolmena kevätviikonloppuna (9.4., 29.4. ja 7.5. klo 13) Ville Malja saapuu Musiikkimuseo Fameen taustoittamaan valokuvamuotokuvien syntyprosessia ja jutustelemaan musiikin visuaalisuudesta. Noin 45 minuuttia kestävä taiteilijatapaaminen sisältyy museolipun hintaan (pääsy myös Museokortilla).

Tilaisuuteen on sitova ennakkoilmoittautuminen, mukaan mahtuu 30 henkilöä, ei ryhmävarauksia. Mukaan ilmoittaudut sähköpostitse asiakaspalvelu@fmhof.fi tai puhelimitse 010 201 3100. Lämpimästi tervetuloa!

Ville Maljan kuva: Aapo Huhta