Suomen musiikin kunniagalleriaan valittu 10 uutta jäsentä

Musiikkimuseo Famen sydän on vuosittain muuttuva Suomen musiikin kunniagalleriaa esittelevä näyttely. Ensimmäiset 14 legendaa esiteltiin museossa vuosina 2019-2020, tänä vuonna esillä on ollut yhdeksän uutta valovoimaista tekijää. Kunniagalleria on vuosittain täydentyvä näyttely, joka esittelee kotimaisen musiikin suurimmat sankarit ja on kansainvälisesti ainutlaatuinen ylirajaisuudessaan; mukaan pääsevät kaikkien musiikinlajien edustajat.

Tänä vuonna mukaan on valittu kymmenen kunnianarvoista säveltäjää, muusikkoa ja musiikintekijää vuoden 2022 kunniagallerian päänäyttelyyn: Kaj Chydenius, Dingo, George de Godzinsky, Eino Grön, Paula Koivuniemi, Erja Lyytinen, Pave Maijanen, Oskar Merikanto, Jorma Panula ja Annikki Tähti.

Uusi Suomen Musiikin kunniagallerian näyttely avataan yleisölle 20.1.2022. Näyttelyssä pääset tutustumaan Kunniagalleriaan valittuihin jäseniin ja ymmärtämään heidän merkitystään Suomen musiikille – esillä on niin valituille henkilöille kuulunutta esineistöä kuin runsaasti interaktiivista koettavaa.

Kunniagalleriaan vuonna 2021 lisättyjä henkilöitä esittelevään näyttelyyn pääsee tutustumaan vielä 9.1.2022 saakka. Tervetuloa museokäynnille!