YLI TUHANNEN KUOROLAISEN FINLANDIA-HYMNI KOETTAVISSA FAMESSA

Kesäkuun 4. päivästä alkaen Musiikkimuseo Famessa on nähtävissä, kuultavissa ja koettavissa huikea 1075:n kuorolaisen Finlandia-hymni laajakangasversiona Genelecin kansainvälisen tason äänentoistolla.

Esittäjänä on Suomen suurin Virtuaalikuoro, joka osaltaan syntyi Aventur Showkuoron aloitteesta maaliskuussa 2020. Virtuaalikuoron laulajat ovat itsenäisiä laulun harrastajia ympäri Suomen ja maailman.

Aventur toteutti videoesityksen yhteistyössä Valtioneuvoston kanslian kanssa tämän kevään Kansallisen veteraanipäivän kunniaksi. Kuoroa johtaa director cantus Arto Joutsimäki. Hymni on jo ilahduttanut satojatuhansia verkossa.  Musiikkimuseo Fame iloitsee siitä, että sillä on mahdollisuus saada tämä upea esitys osaksi kesän näyttelyä ja siten omalta osaltaan kertoa näistä erilaisista tavoista muistaa ja olla yhdessä, joita ihmiset löysivät ja loivat tämän poikkeuksellisen kevään aikana. Myös musiikin keinoin.